piatok, 5. februára 2016

Interview alebo rohovor s mladou mamičkou #1


Ahojte, 
Prichádzam s úplne novou rubrikou ktorá sa volá - INTERVIEW --> ide tu hlavne o to, aby som ukázala, že medzi nami sú mladé mamičky, kedže je to blog o mamičkovaní tak šup šup sem s tými otázkami a odpoveďami. Väčšinu týchto mamičiek poznám cez jeden známi portál Modrý Koník (mamičkovská stránka, blog, fórum, bazár, proste všetko o vašom dieťati, rodičovstve..)




Ako sa voláš?Koľko máš rokov?(vlastne napíš niečo o sebe nejakú stručnú charakteristiku, aby sme vedeli o kom čítame)

Volám sa Lucia a mám 18 rokov. Momentálne maturujem na 8 ročnom gymnáziu a od nabudúceho roka plánujem pokračovať v štúdiu na VŠ, ktorá umožňuje online štúdium. Otehotnela som neplánovane, krátko pred 17. narodeninami. Teraz má môj malý 10 mesiacov.

Aká bola prvá tvoja reakcia, keď si sa dozvedela, že si tehotná ?

Keď som prvý krát videla dve // na tehotenskom teste plakala som. Nebola som nešťastná, bola som šokovaná. Za pár dní na to, keď prvotný šok opadol, som sa začala na bábo tešiť a celý zvyšok tehotenstva som nedočkavo čakala na pôrod 

Reakcia rodičov, okolia, tvojho partnera?

O tehotenstve som povedala len mame, tá to neskôr (napriek môjhu zákazu :D :D) povedala otcovi. Určite bola vystrašená, no od začiatku ma podporovala. Ubezpečila ma, že na to nikdy nebudem sama a že mi pomôžu. Reakcia môjho partnera bola skôr negatívna, ako pozitívna i keď som veľmi neprejavoval :D.


Aké máš pocity z toho, že si mamička?

Som hrdá na to, že som mladá mama. Vždy som chcela byť. I keď až o pár rokov neskôr.


 Čo by si odkázala druhým budúcim mamičkám ?

Druhým budúcim mamičkám v takomto mladom veku by som odkázala, že pokiaľ vám má kto pomôcť, máte partnera, ktorý stojí pri vás a neopustí vás pri prvom probléme (ktorého ja nemám)je to v pohode. Dá sa to zvládnuť aj bez partnera, no určite potrebujete niekoho, kto vás podporí a pomôže. Zvládnuť dokončiť školu a iné takéto povinnosti pri dieťati nieje nereálne. Radostí je oveľa viac ako starostí. Na rodičovskom združení budeme určite vyčnievať. Ale radšej mladé a vitálne ako 50 ročné? :D Nemám pravdu?


 Ako si užívaš/užívala tehuľkovanie? (pocity, tvoje nálady, správanie...) + V čom je to iné aké to bolo pred tým

Tehotenstvo som si popravde moc neužila. Keď som bola v 4. mesiaci opustil ma partner a v 6. mesiaci ma hospitalizovali v nemocnici s hroziacim predčasným pôrodom, kde som musela zostať až do pôrodu. Rodila som v 8. mesiaci. Všetko nakoniec dobre dopadlo.


 Čo zaberá na tvoje dieťa keď plače?

Čo zaberá na môjho syna keď plače? Tak to závisí od situácie. Niekedy potrebuje vymeniť plienku, papať alebo je smädný. Inokedy je zasa unavený a nepomôže nič, len uloženie do postielky a spánok. Občas však plačká, keď sa dožaduje pozornosti a úplne stačí pomojkanie :D.


Ako si vychutnávaš chvíle, keď si sama bez dieťaťa ?

Po pravde, chvíle bez malého si užívam. Prvých 6 mesiacov som strávila pri ňom 24/7. Teraz keď má takmer 11 mesiacov, chodím do školy na semináre, občas si zacvičiť, ku kaderníčke, na manikúru a občas aj s kamoškami do kina, do mesta. Možno je to sebecké, ale ak ma toto robí zlou mamou, tak nech. Každá žena si potrebuje odýchnuť a vypnúť, aj matky. Tie dokonca dvojnásobne.


Keď si unavená, tak čo pre to robíš aby si si oddýchla?

Oddych je veľký problém u študujúcej slobodnej mamičky. Ale predsa sa to dá. Mám dobré dieťa. Prespí v noci 12 hodín. Chodí spinkať okolo 8 a vtedy si zvyknem pozrieť film, len tak oddychovať pri facebooku alebo horúci kúpeľ je tiež super! :D Taktiež mám maminu, ktorá je vždy ochotná varovať a najmä keď vidí, že už som na pokraji síl.


Ako si uspávala dieťa, keď išlo večer spať?

Veľa mám by ma za toto asi odsudzovalo, ale keď už píšem odpovede na tieto otázky mali by byť pravdivé. Milujem svojho syna viac ako čokoľvek na svete, no napriek tomu som ho nikdy nehojdala, nenosila a nenatriasala. Kojila som ho naplno 9 mesiacov, ale po kojení som ho vždy len položila do postieľky a zaspal. Niekedy si pár minút poplakal, no nakoniec zaspal.


Čo je najťažšie na mamičkovaní ?

V mojom prípade bolo pre mňa najťažšie partnerstvo. Ako som spomínala, rozišli sme sa keď som bola tehotná a boli to pre mňa najtažšie mesiace v živote. Mesiac pred pôrodom sme sa dali dokopy, začali spolu žiť, no nefungovalo to a zasa ma opustil. Teraz je už všetko za mnou a som hrdá slobodná mama a užívam si život sama s mojím malým.


Ako by si opísala jednou vetou svoju materskú dovolenku?

Moja skutočná MD trvala len 6 mesiacov a ak by som mala opísať to, čo sa deje teraz v mojom živote, (lietanie medzi školou a malým, vybavovanie stráženia, staranie sa o domácnosť, upratovanie, varenie,.. a snaha nezabudnúť aj na samu seba..) bola by to veľmi dlhá veta.


Niečo vtipné zo života tvojho dieťaťa ?

Vtipných vecí je veľmi veľa. Najmä keď na hodinách baby plávania väčšina detičiek vykrikuje ma-ma ma-ma a tvoj stále dokolečka opakuje len mňam mňam a ham :D Alebo pre mňa vôbec nie tak vtipná skutočnosť, že moje dieťa sa pokaždé keď ho kúpem, vykaká do vane.


  Stal sa ti už trapas nejaký keď si bola v spoločnosti so svojím bábom?

Menších trapasov bolo veľa, ale myslím, že tie skutočné nás ešte len čakajú.


      Aký máš názor na mamičky, ktoré koja na verejnosti ?

Čo sa tíka kojenia na verejnosti je môj názor jasný. Kdekoľvek a kedykoľvek. Je to prirodzené a dieťaťu nevysvetlíte, že teraz nieje vhodná doba na jedenie. Samozrejme, že je vhodné cez seba prehodiť aspoň plienku, pre prípad, že by to ľudom na okolo prekážalo.


Stretávaš sa aj s inými mamičkami v tvojom okolí ?

Nieje ľahké nájsť si kamarátku mamičku v takomto mladom veku. Poznám viac zlatých mladých, či už starších mamičiek.


 Čo máš najradšej na správaní svojho dieťaťa?

Môj syn je neuveriteľne priateľský a prítuľný. To sú vlastnosti, ktoré mám najradšej.


   S čím  sa najradšej hraje a čo najradšej robí?

Najradšej sa hrá s ľudmi. Znie to divne :D Ale každé bábätko má rado pozornosť a uprednostní bláznenie sa s rodičom pred akoukoľvek hračkou.


 Charakterizuj svoje dieťa tromi prídavnými vetami.

Charakteristika môjho syna 3 prídavnými menami? Živý, priateľský a prítuľný..


   Čo robí tvoj partner, keď je sám doma s dieťaťom ?

Môj partner už s nami nežije. Napriek tomu sa vie (na chlapa) o malého dobre postarať a má záujem sa s ním stretávať.




Tak toto bola prvá mamička - Lucka♥ , ktorá mi poskytla rozhovor za čo jej veľmi pekne ĎAKUJEM. Želám hlavne veľa zdravíčka, to ostatné potom príde. Dúfam, že sa vám táto rubrika páčila a čakám vaše reakcie. 

vaša Clo <9

8 komentárov:

  1. Tiez ma napadlo, že by si si mala po sebe prečítať článok, aby tam neboli nejaké chybičky, a hlavne, keď už pridavas takýto typ ako je rozhovor. Ale to je najmenej :) veľmi sa mi páči tvoj nápad a dúfam, že takýchto rozhovorov tu bude ešte veľa. :)je super čítať ako sa s tým vysporiadali najmä takéto mladé mamičky. :) a Lucke prajem len to najlepšie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milá Lucka, je veľmi pekné, ako sa snažíš podeliť so svojimi skúsenosťami mladej mamičky. Uvítala by som zverejnenie názoru otecka Tvojho dieťaťa. Ako sa vysporiadal s tým, že čaká bábätko s takou mladou mamičkou? Prečo Vás opustil? Co bolo príčinou rozpadu vášho vzťahu? Som oveľa staršia a skúsenejšia a myslím si, že za nevydarený vzťah môžu vždy dvaja!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jsem ráda, že se Lucia děťátka nevzdala. :-) Snad si najde nějakého super chlapa, který je oba bude mít moc rád.

    OdpovedaťOdstrániť

ďakujem za každý komentárik♥